خورشید که طلوع می‌کند      ستارگان بی‌فروغ می‌شوند

هشتیکو ... جایگزینی ندارد جایگزینی ندارد

هشتیکو شیراز

اجرای میکروسمنت شیراز

[post-views]

اجرای میکروسمنت شیراز به عنوان متریالی که به تازگی در حال شناخته شدن درمیان معماران، طراحان و پیمانکاران ساختمانی است مورد پرسش افراد زیادی قرار گرفته است. برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل بافت یکپارچه ای که نمای نهایی میکروسمنت دارد، اجرای آن به صورت ...

فهرست مطالب

اجرای میکروسمنت، ابزار و مراحل اجرا

اجرای میکروسمنت شیراز به عنوان متریالی که به تازگی در حال شناخته شدن درمیان معماران، طراحان و پیمانکاران ساختمانی است مورد پرسش افراد زیادی قرار گرفته است. برخی از افراد تصور می‌کنند به دلیل بافت یکپارچه ای که نمای نهایی میکروسمنت دارد، اجرای آن به صورت پاششی انجام می‌شود اما این تصور اشتباه بوده و درواقع میکروسمنت یک هنر دستی است و به اصطلاح handmade  می‌باشد و به همین دلیل است که بافت های اجرا شده توسط هرکس متفاوت و منحصر بفرد بوده و زیبایی و جذابیت اجرای این متریال به همین دلیل ساده دوچندان می‌گردد. درادامه به نحوه اجرای متریال میکروسمنت می‌پردازیم.

ابزار مورد نیاز

میکروسمنت واقعی در ابتدا به صورت پودر بوده که فقط با آب ترکیب می‌شود و پس از ترکیب با میکسر به صورت خمیر درآمده و قابل استفاده می‌گردد. (برای تشخیص میکروسمنت تقلبی از میکروسمنت واقعی مقاله میکروسمنت شیراز را مطالعه نمایید) ابزار نصب میکروسمنت عموما ماله، کاردک و لیسه است که با این ابزار میکروسمنت بر روی سطح اجرا می‌گردد. در میان این ابزارماله قیمت بیشتری دارد و به دلیل اینکه پس از اجرای چند پروژه غیرقابل استفاده شده و نیاز به تعویض دارد ابزاری با هزینه بالا شناخته می‌شود. البته میکروسمنت خودرنگ پرسلان هشتیکو برای اجرا نیاز به ماله ندارد زیرا هر لایه بسیار نازک و تقریبا شبیه به بتونه‌ انجام می‌شود که این موضوع باعث می‌شود علاوه بر صرفه جویی در متریال هنگام اجرای میکروسمنت، این پوشش تنها با لیسه و کاردک قابل اجرا باشد.

علاوه بر سه ابزار ذکر شده وسایلی مانند؛ چسب ماسکه(کاغذی)، همزن برقی، انواع لاک topcoat، سمباده، آسان‌پوش و برای به وجود آوردن بافت های دکوراتیو نهایی ابزارهایی مثل؛ هزارخار، ورق طلا یا توتکالی و انواع شابلون مورد نیاز است.

مراحل اجرای میکروسمنت

اولین قدم برای نصب میکروسمنت چک کردن زیرکار است. پس از آماده‌ شدن زیرکار اولین مرحله استفاده از چسب ماسکه در اطراف کار( برای جلوگیری از برخورد میکروسمنت با سطوح، در حین اجرا و داشتن لبه های صاف و تمیز) و استفاده از آسان‌پوش در پروژه های دیوار در جهت تمیز نگه داشتن کف می‌باشد. پس از آن اگر زیرکار نیاز به مش داشته باشد مش فایبرگلس را با لاک پایه آب روی سطح ثابت می‌کنیم و بعد از این مرحله اجرا شروع می‌شود.

میکروسمنت در دو تا چهارلایه (بسته به زیرکار، طرح انتخابی و فضای موردنظر ) اجرا می‌شود و پس از آن برای تثبیت سطح نهایی از انواع لاک بر روی آن استفاده می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اجرای میکروسمنت شیراز
میکروسمنت شیراز
قیمت میکروسمنت شیراز (فروردین 1403)